11 فرمت محبوب محتوا برای بازاریابی محتوایی

11 فرمت محبوب محتوا برای بازاریابی محتوایی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد انواع فرمت های محتوا برای بازاریابی محتوایی صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به معنا و مفهوم بازاریابی محتوایی بیندازیم. بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت است که منجر به برقراری یک رابطه قوی بین شما و مخاطبان شما به وسیله محتوای با کیفیتی که تولید می کنید، می شود. آنچه که بازاریابی محتوایی برای مشتریان به نمایش می گذارد، اهمیتی است که شما برای آنها قائل هستید. در حال حاضر مردم بیشتر از هر چیزی به دنبال این هستند که مورد اهمیت و توجه قرار گیرند. و این چیزی نیست که در تبلیغات به دست آید.

در این مقاله 11 فرمت محبوب محتوا برای بازاریابی محتوایی را معرفی می کنیم تا شما نیز بتوانید مانند یک بازاریاب محتوا فکر کنید و فرصت های اطراف خود را برای نمایش هر چه بهتر ارزشمندی مخاطب خود، از دست ندهید.

1-پست بلاگ

محتوا برای بازاریابی محتوایی

اولین فرمت جالب توجه محتوا برای بازاریابی محتوایی، ایجاد پست های بلاگ است. پست های بلاگ در زمینه اهدافی که شما و مخاطب هدف شما دنبال می کنید، کمک می کند اهدف شما به وضوح به مخاطبتان نمایش داده شود. و هر چه جذابتر باشد،طبیعی است که مخاطب بیشتری را جذب می نماید.

2-پست شبکه اجتماعی

این روزها بازار شبکه های اجتماعی حسابی داغ است و هیچ فردی نیست که در دنیای شبکه های اجتماعی به گشت و گذار خرید نپردازد.بنابراین یکی از گزینه های خوب برای بازایابی محتوایی و جلب توجه مخاطب، استفاده از همین راه است.

3-پادکست

در دنیای پر سروصدا و شلوغ امروز، شاید برای کمتر کسی فرصت مطالعه وجود داشته باشد. بنابراین بهترین گزینه استفاده از پادکست است که در هر مسیر و گذری می توان از آن بهره برد. به دلیل همین قابلیت استفاده آسان، در زمره یکی از فرمت های محبوب بازاریابی محتوایی قرار گرفته است.

4-کتاب الکترونیکی

کتاب الکترونیکی یکی دیگر از موارد جالب تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی است. به زبان ساده کتاب الکترونیکی را می توان اینطور تعریف کرد؛ کتابی است که در دستگاه های الکترونیکی مثل کامپیوتر، لپ تاپ و گوشی موبایل می توان مطالعه کرد و انواع مختلفی دارد. رایجترین فرمت آن EPUB است و قابلیت های مختلفی دارد البته برخی آن را در برابر PDF قرار می دهند.

5-اینفوگرافیک

محتوا برای بازاریابی محتوایی

اینفوگرافیک به تصاویری گفته می شود که شامل اطلاعات، اعداد، ارقام و داده های مختلف است که در قالب تصویر جهت ساده سازی درک آن برای مخاطب و یا جذابیت آن دانش برای مخاطب، طراحی می شود. یک مثال ساده از اینفوگرافیک، نقشه مسیر و ایستگاه های مترو است که با استفاده از رنگ های مختلف مشخص شده است. و اطلاعات اضافی وجود ندارد.

6-خبرنامه ایمیلی

خبرنامه ایمیلی در واقع ارسال مشخصات و معرفی کالا یا محصول یا خدمات خودتان در قالب ایمیل برای گروهی از افراد است. که این افراد همان مخاطب هدف شما هستند. کسب و کارهای آنلابن با اینکار از رقبای خود پیشی می گیرند چرا که مخاطب قبل از آنکه وقت خود را صرف گشتن و یا پیداکردن محصول و یا خدمات موردنظرش نماید، شما به کمک او رفته اید.به همین جهت به عنوان یکی از موارد تولید محتوا برای بازاریابی محتوا کاربرد دارد.

7-ویدئو

از آنجایی که ذهن انسان تصویر را راحتتر از متن پردازش می کند، تولید محتوای تصویری و ویدیویی یکی از روش های خوب برای بازاریابی محتوایی است. اگر کسب و کار آنلاین دارید، می توانید از خدمات و یا محصولات خود یک ویدیوی جذاب تهیه کرده و با استفاده از برنامه های ادیت، یک محتوای ویدیویی عالی تولید کنید.

8-راهنمای استفاده

با تهیه یک دستورالعمل راهنمای استفاده می توانید به بازاریابی محتوایی بپردازید. به عنوان مثال راهنمای استفاده از یک سایت پربازدید، راهنمای استفاده از یک دستگاه خاص و ... .

9-موشن گرافیک

محتوا برای بازاریابی محتوایی

به ویدیوهایی که تصویر و اطلاعات را به صورت متحرک به اجرا در میاورد، موشن گرافیک گفته می شود. انتقال محتوای موردنظرتان با این روش به مخاطب هدف، مزایای زیادی دارد از جمله اینکه محتوای خود را جذابتر و در زمان کمتری به مخاطب انتقال می دهید.

10-پاورپوینت

تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی، با پاورپوینت اهداف مختلفی را به دنبال دارد. گاهی برای توضیح یک درس است و گاهی برای آموزش یک کسب و کار. با هر هدفی که باشد این کار به ارائه دهنده اجازه می دهد که با تسلط بیشتری کلیه مطالب موردنظر خود را به مخاطب انتقال دهد. تولید محتوای حرفه ای در پاورپوینت با رعایت اصول اساسی آن میسر می شود. به عبارتی درج مطالب به صورت تیتروار و فقط نکات مهم، باعث می شود مخاطب برای دریافت اطلاعات کامل‌تر، بیشتر به توضیحات شما گوش دهد.

11-وبینار

یکی دیگر از روش های محبوب برای بازاریابی محتوایی برگزاری وبینار است. شما می توانید در حوزه کاری خود وبینارهای مختلفی برگزار کنید و علاوه بر معرفی کسب و کار و محصولات و خدمات خود، مستقیم با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و با آنها تعامل داشته باشید.

11مورد فوق از جمله موارد مهم و جالب تولید محتوا برای بازاریابی محتوایی هستند که بسیار کاربرد دارند. در هر شغل و حرفه ای که باشید، می توانید یکی از فرمت های متناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید و در همان زمینه به تولید محتوا بپردازید. استفاده از فرمت های مختلف بازاریابی محتوایی، مخاطب هدف بیشتری را جذب می نماید و به کسب و کارتان رونق بیشتری می بخشد و در نهایت منجر به تولید درآمد بیشتر نیز می شود.

  

اکسپرت گرام مرجع متخصصین فناوری اطلاعات ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *