12 قدم تا فروش بهتر

12 قدم تا فروش بهتر

12 قدم تا فروش بهتر: اگر شما هم جز افرادی هستید که کسب و کاری راه انداخته اید اما همچنان به فروش بالایی نرسیده اید، حتما این مقاله کمک زیادی به کسب و کار شما خواهد کرد. برای اینکه بتوانید به فروش بالایی برسید یکسری مجموعه عوامل وجود دارد که باید رعایت کنید. در این مقاله 12 مورد از این عوامل را مورد بررسی قرار داده ایم. پس از رعایت این اصول در کسب و کار خود قطعا شاهد تغییرات خوبی خواهید بود. اما این عوامل چه هستند؟

1.توجه به محتوای صفحه فرود

صفحه فرود یا همان Landing page باید دارای محتوایی باشد که علاوه بر نمایش خدمات و محصولات شما، برای کاربر جذاب باشد. به عبارتی محتوای صفحه فرود باید قلاب شما باشد و مشتری را در تور شما بیندازد.

فروش بهتر

2.به مشتری یادآوری کنید که مشکلش چیست

در این قدم از فروش باید با محتوای خود به مشتری یادآوری نمایید که مشکلش چه هست و اصلا چرا به وب سایت شما ارجاع داده شده است. زمانی که مشتری ببیند مشکلش در سایت شما بکاربرده شده است هم در سایت شما می ماند و هم به دنبال راه حل مشکلش در وب سایت شما می گردد.

3.راه حل خود را بگویید

حالا که مشتری مطمئن شد در وب سایت شما، مشکلش و راه حلی برای آن وجود دارد، وقت آن است که شما راه حل خود را ارائه داده و کاملا واضح راه حل خود را توضیح دهید. اگر فروش محصول دارید، باید بگویید محصول شما چه ویژگی هایی دارد و چه مشکلی از مخاطب را برطرف می نماید. و اگر خدمتی ارائه می دهید، باید کامل توضیح دهید که خدمت شما چه مشکلاتی از یک مخاطب را برطرف مینماید تا بتوانید به فروش بهتر برسید.

4.تصویرسازی در ذهن مشتری

توصیف درست یک محصول و یا خدمتی که ارائه می دهید، می تواند به این تصویرسازی کمک نماید. شرح کامل یک خدمت قابل ارائه و نیز وصف مزایای آن می تواند در ذهن مخاطب یک تصوری از خدمت شما ایجاد نماید. همین توصیف و شرح صحیح از محصول و مزایای آن می تواند این تصویر سازی ذهنی را ایجاد نماید. این کار کمک می کند که کاربر آینده خود را با آن محصول و یا خدمات متصور شود و علاوه بر جذب کاربر به وب سایت شما می تواند منجر به خرید از شما شود.

فروش بهتر

5.فرصت را از دست نده!!

در پی توصیف مزایا و شرح یک محصول و یا خدمات، حتما باید به مشتری هشدار دهید که در صورت نخریدن از شما، یک فرصت بزرگ را از دست می دهد. مثلا اگر در یک دوره زمانی، فروش فوق العاده قرار داده اید، به مشتری یادآور شوید که در صورت به پایان رسیدن زمان فروش فوق العاده، باید با قیمت بیشتری خرید نماید. و یا حتی ممکن است جایزه حاصل از خرید را از دست بدهد.

6.نمایش قیمت های اصلی و واقعی

اگر قیمت محصول و یا خدمات شما به هر دلیلی از جمله تازه کار بودن، نوپا بودن کسب و کار، موجود داشتن محصولی با قیمت قدیمی و .... کمتر از سایر همکاران و رقبای شماست، باید به مشتری این مساله را نمایان سازید. همه مردم به دنبال محصول و خدماتی هستند که بیشترین کارایی را با حداقل قیمت داشته باشد.

 

7.وجود ضمانت و گارانتی

اگر شخص شما هم بخواهید خریدی انجام دهید، مطمئنا به دنبال ضمانت و گارانتی نیز خواهید بود. وجود ضمانت و گارانتی یک محصول می تواند این اطمینان را به مشتری بدهد که اگر به هر دلیلی از محصول خریداری شده رضایت نداشت، می تواند آن را مرجوع نماید بدون آنکه ضرری ببیند. بنابراین برای فروش بهتر و بیشتر ضمانت و گارانتی را برای محصول و خدمات خود از یاد نبرید.

8.در مدت کم به بهترین نتیجه برس!

مشتری لازم دارد بداند با تهیه یک محصول و یا خدمات در چه مدت زمانی می تواند به نتایج مورد انتظار خود برسد. اگر این زمان بیشتر از آن چیزی باشد که مشتری انتظار دارد، قطعا از محصول شما صرف نظر خواهد کرد. اما وقتی بداند محصول شما می تواند در مدت زمان کوتاهی نیازش را برطرف نماید، به محصول شما جذب خواهد شد.

9.نمایش رضایت دیگران

در کسب و کارهای مجازی به دست آوردن اعتماد دیگر کاربران، کار بسیار سختی است. شاید برخی کاربران راحتتر اعتماد نمایند اما در مجموع به دست آوردن اعتماد کار آسانی نیست. بنابراین برای اینکه بتوانید فروش بهتر و بالاتری داشته باشید، از هر فروشی که دارید، نظر کاربر خود را جویا شده و در کسب و کار خود، برای نمایش کیفیت کارتان قرار دهید.

 فروش بهتر

10.جایزه

می توانید برای جذب بهتر مشتری و فروش بالاتر، جوایزی را برای مشتریان خود درنظر بگیرید. مثلا در ازای خرید 4 محصول، یک محصول رایگان دریافت نمایند. یا در ازای ارائهخدماتی خاص، جوایزی را در نظر بگیرید.

11.نمایش اعتبار کسب و کارتان

نمایش اعتبار کار شما، یکی از جنبه های جلب اعتماد کاربر است که در نهایت منجر به فروش بهتر برای شما خواهد شد. از جمله نمایاندن اعتبار کار شما می تواند مکان کار شما باشد. اگر دفتر یا محل کار مشخصی دارید، آدرس خود را در معرض دید قرار دهید. اگر موفق به دریافت اینماد و سایر نمادهای اعتبارسنجی و احراز هویت شده اید، در سایت خود قرار دهید تا کاربر میزان اعتبار کسب و کار شما را ببیند. یکی از موارد دیگر این است که سوابق کاری خود را به نمایش گذارید.

12.راه های دریافت خدمات

برای اینکه بتوانید به فروش بهتر برسید باید بتوانید به مشتری نشان دهید که کاملا راحت و بدون هیچگونه دردسری می تواند به هدف خود برسد. مشتری باید بداند از چه طریقی می تواند در سریعترین زمان ممکن به هدف خود برسد تا منجر به خرید از شما شود.

  

اکسپرت گرام مرجع متخصصین فناوری اطلاعات ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *