6 گام طلایی تولید محتوای جذاب

6 گام طلایی تولید محتوای جذاب

6 گام طلایی تولید محتوای جذاب: همانطوری که می دانید در حال حاضر تولید محتوا به یکی از منابع خیلی خوب درآمدی تبدیل شده است. و هر فردی می تواند با داشتن مهارت در این زمینه، به صورت فریلنسری فعالیت خود را آغاز کرده و به کسب درآمد بپردازد. اما اگر در این مسیر برخی نکات را از قلم بیندازید یا اینکه به کلی آگاهی از آن ها نداشته باشید، ممکن است بجای پیشرفت شما، منجر به عقبگرد شما شود.

در این مقاله 6 گام طلایی تولید محتوای جذاب را معرفی می کنیم تا اگر در ایتدای مسیر قرار دارید و در حوزه تولید محتوا تازه کار هستید، بتوانید با قدرت شروع به کار نمایید. این نکات طلایی عبارتند از:

  1. رعایت فاصله در محتوا
  2. استفاده از لیست
  3. عنوان
  4. استفاده از اعداد
  5. استفاده از عکس همراه با متن
  6. لینک سازی داخلی

اما این نکات چطور به شما کمک می کنند؟ در ادامه به توضیحات بیشتری در ارتباط با این موارد می پردازیم.

رعایت فاصله در محتوا

تصور کنید یک متن طولانی و بلند بالایی به شما داده می شود که هیچ فاصله ای بین پاراگراف های آن وجود ندارد و از شما خواسته می شود که آن متن را بخوانید. آیا حاضر به خواندن آن متن هستید؟ مطمئنا جواب شما منفی خواهد بود. بنابراین یک گام طلایی تولید محتوای جذاب این است که باید به این مورد دقت کنید تا علاوه بر رعایت پاراگراف بندی، پاراگراف های شما بیش از حد طولانی نشوند و مطالعه آن از حوصله خواننده خارج نباشد.

استفاده از لیست

تولید محتوای جذاب

یکی دیگر از گام های طلایی تولید محتوای جذاب این است که در محتوای خود از لیست استفاده نمایید. اکثر افراد در دوران دانش آموزی و دانشجویی برای مطالعه کتاب درسی خود، با استفاده از یک ماژیک رنگی، نکات مهم را هایلایت می کردند و بجای مطالعه یک مبحث طولانی تر، تنها همان نکات را مطالعه می کردند. برخی هم همان نکات مهم را به صورت خلاصه در یک دفتر یادداشت می کردند و نکات را به صورت لیست در می آوردند. برای هر مخاطبی خواندن محتوایی که به صورت لیست باشد، آسانتر ، راحت تر و جذاب تر است. بنابراین استفاده از این مورد می تواند به جذابیت و گیرایی محتوای شما اضافه نماید.

عنوان

عنوان جذاب یکی از مهمترین گام های طلایی تولید محتوای جذاب است. عنوان یک محتوا اولین موردی هست که چشم و ذهن کاربر را درگیر می کند و اگر  جذابیتی نداشته باشد، کاربر از آن می گذرد. در باب اهمیت این مورد می توان این نکته را یادآور شد که اگر یک محتوای بسیار عالی داشته باشید که برای هر خواننده ای بسیار سودآور باشد اما عنوان آن یک عنوان ساده و معمولی باشد، مطمئنا مورد بازدید کاربر قرار نخواهد گرفت. عنوانی که جذاب باشد، نظر کاربر را به خود جلب می کند و باعث می شود کاربر به دنبال مطالعه آن محتوا، هرچند هم محتوا معمولی باشد، برود.

استفاده از اعداد

تولید محتوای جذاب

اعداد می توانند در محتوا و در عنوان مورد استفاده قرار بگیرند. اعداد قدرتمند هستند و توانایی جذب مخاطب زیادی را دارند تا آنجا که در زمره یکی از گام های طلایی تولید محتوای جذاب قرار گرفته اند. بنابراین در محتوای خود تا جایی که امکان دارد از اعداد یا محتوای موردی استفاده نمایید.

استفاده از عکس همراه با متن

شاید بپرسید عکس چه ربطی به متن و تولید محتوای جذاب دارد؟! درست است که عکس تنها یک رویداد را به نمایش می گذارد و متن یک رویداد را توصیف می کند اما ترکیب این دو با هم به جذابیت محتوای شما کمک بسیاری می کند. استفاده ترکیبی از عکس و متن باعث جلوگیری از خستگی چشم و ذهن می شود و هر چه تصویر جذاب تر و ارتباط بیشتری با متن داشته باشد، مخاطب بیشتر به خواندن محتوا راغب می شود.

لینک سازی داخلی

تولید محتوای جذاب

هر فردی که شروع به تولید محتوا می کند، از اینکه مخاطب وقت زیادی را صرف مطالعه محتوای او نماید یا در وب سایت او وقت بگذراند، خوشحال می شود و باعث انگیزه بیشتر فرد در این حوزه می شود. بنابراین باید کاری کنید که مخاطب "کنگر بخورد و لنگر بیندازد". اما چطور می توان در وب سایت چنین کاری کرد؟!

جواب ساده است با استفاده از لینک سازی داخلی. با استفاده از لینک های داخلی، می توانید کاربر را در وب سایت خود نگه دارید و همینطور کاری کنید که مطالب بیشتری از وب سایت شما را مطالعه کند. فقط کافیست در هر محتوای جدید خود، به محتوای قبلی که مرتبط با موضوع این محتوای جدید است، لینک دهید. و با استفاده از این لینک سازی داخلی کاربر را در و ب سایت خود نگه دارید.

 

اکسپرت گرام مرجع متخصصین فناوری اطلاعات ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *