فریلنسر

7 کتاب برای شروع دیجیتال مارکتینگ

7 کتاب برای شروع دیجیتال مارکتینگ

لازمه شروع و آغاز هر کاری کسب اطلاعات اولیه ای از آن کار مدنظر است. با گردآوری مجموعه ای از اطلاعات تصمیم گیری برای آغاز کار راحتتر است و همچنین با دیدگاه وسیعتری نسبت به کار و ویژگی های آن می توان اقدامات لازمه را انجام داد. دیجیتال مارکتینگ نیز همچون سایر کارها نیاز به شناخت دارد تا فرد بتواند به درستی در مسیر درست گام بردارد و موفق شود. در این مقاله 7 کتاب مفید و کاربردی را برای شروع دیجیتال مارکتینگ معرفی می کنیم.

1-کتاب مدیریت بازایابیدیجیتال مارکتینگ

کتاب مدیریت بازایابی اثر فیلیپ کاتلر معتبرترین کتاب مرجع دانشگاه های جهان است. همچنین بهترین مرجع اصول و تکنیک های کاربردی بازایابی و دیجیتال مارکتینگ است.این کتاب به شما آموزش می دهد که چطور بازار کار و عوامل محیطی تاثیرگذار را بشناسید، مشتری و انتظارات او را درک کنید و نیز با چه راهبردها، استراتژی ها، سیاست ها و تکنیک هایی بازارهای کاری خود را انتخاب کنید.

2-طرح بازایابی کسب و کارهای کوچک

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که آیا اصلا نیازی به طرح بازاریابی در کسب و کار خودتان دارید یا خیر؟ پاسخ سوال شما مشروط به داشتن مشتری است. یعنی اگر با مشتری سروکار دارید، بله به این طرح نیاز دارید.

با این کتاب می توانید بازاریابی خود را به 9 بخش تقسیم کنید و در هر فصل کتاب یکی از آن بخش ها را تکمیل نمایید. در واقع در انتهای این کتاب طرح دیجیتال مارکتینگ یک صفحه ای شما تکمیل شده و آماده اجرا است. و تنها کاری که لازم است شما انجام دهید، عمل کردن به طرحتان است.

3-بازاریابی پرمحتوادیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از کتاب های موثر در مسیر دیجیتال مارکتینگ، کتاب بازاریابی پرمحتوای جو پولیزی است. این کتاب به شما کمک می کند تا استراتژی های موثری را برای روایت یک داستان متفاوت و تولید محتوای ارزشمند تدوین نمایید. بدین ترتیب با انتشار آن محتوا در شبکه های اجتماعی، گوگل و نشریات الکترونیکی، صدای خود را بهتر می توانید به گوش مخاطب برسانید.

4-نسل چهارم بازاریابی

کتاب جالب دیگری که در زمینه دیجیتال مارکتینگ کاربرد بسیاری دارد، کتاب نسل چهارم بازاریابی است که حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال را هدف قرار داده است. فرض این کتاب که اثری از کاتلر است، این کتاب اثری از کاتلر است که فرض آن بدینگونه بنا شده که بازاریابی باید با ماهیت در حال تغییر مسیرهای مشتری در اقتصاد دیجیتال سازگاری پیدا نماید.

5-آن ها می پرسند شما پاسخ دهیددیجیتال مارکتینگ

در این کتاب با روش هایی از بازاریابی محتوایی آشنا می شوید که کاملا مبتنی بر روش های آزمایش شده می باشد. مطالعه این کتاب کارشناسان تولید محتوا، استراتژیست های محتوا، کسب و کارهایی که در حال تغییر سبک کاری خود هستند و به ویزه افرادی که در مقابل تغییرات و تبدیل کسب و کارهای غیرآنلاین به آنلاین مقاومت می کنند، پیشنهاد می شود.

6-جذب

از جمله کتاب هایی که در مسیر دیجیتال مارکتینگ کمک بسیاری به شما می کند، کتاب جذب است. شکست در هر کاری و مسیری وجود دارد و این امر در استارتاپ ها نیز وجود دارد. تعداد زیادی از استارتاپ ها در سراسر دنیا با شکست مواجه می شوند و دلیل شکست آنها نیز اغب عدم توانایی در جذب مشتری است.

هدف اصلی کتاب جذب، این است که به استارتاپ ها و کسب و کارها برای جذب مشتری و رشد سریعتر، کمک نماید.

7-مُسری - راه کارهای بازاریابی ویروسیدیجیتال مارکتینگ

این کتاب تکنیک های مفید و قابل اجرایی برای کمک به افزایش محبوبیت برند شما را ارائه می نماید. در این کتاب شما متوجه می شوید که چه چیزی یک ایده، محصول و یا رفتار را مُسری می کند و آن را بدون هیچگونه هزینه واقعی بازاریابی، در سطح وسیعی گسترش می دهد؟ پیشنهاد می شود همان ابتدای آغاز به کار دیجیتال مارکتینگ این کتاب را مطالعه نمایید تا به کسب و کار خود رونق دهید.

اکسپرت گرام مرجع متخصصین فناوری اطلاعات ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *